مشخصات فنی سیستمهای پایش لحظه ای

هر سیستم پایش لحظه ای تشکیل شده است از بخشهای مختلف که برای موفقیت این گونه سیستمهای لازم است تمامی اجزای سیستم پایش لحظه ای با دقت لازم انتخاب شود. به منظور طراحی و خرید یک سیستم پایش لحظه ای در گام اول باید به برخی سوالات زیر جواب مناسبی پیدا کنید:

۱) کاربری مورد نظر برای این سیستم پایش لحظه ای چیست؟

۲) ماتریس کیفیت آب یا پسآب مورد نظر برای اندازه گیری چیست؟ سیستمهای پایش لحظه ای گوناگون برای سیالهای مختلف در دنیا طراحی شده اند. برخی مناسب پایش لحظه ای کیفیت آب آشامیدنی، برخی مناسب آبهای آلوده و فاضلابها میباشند. که باید در انتخاب سیستم پایش لحظه ای به ان دقت نمود.

۳) به منظور تعیین نوع و متد دستگاه مناسب سیستم پایش لحظه ای شما از نکته نظر مستغرق بودن یا استخراجی بودن به سه عامل مهم باید دقت کنید. این سه عامل عبارتند از پارامترهای مورد نظر برای اندازه گیری، کیفیت آب یا پسآب مورد نظر برای اندازه گیری و مشخصات محل نصب سنسورها

۴) سیستم انتقال داده ها معمولا یکی دیگر از دغدغه های کارشناسان مرتبط با این سیستمهای میباشد که در حال حاضر اغلب سیستمهای اجرا شده برای پایشهای لحظه ای با بهره گیری از سرویس GPRS و در بستر اینترنت بوده است. البته روشهای دیگر نیز برای این سیستمهای وجود دارد. که برای انتخاب متد مناسب نیاز است که میزان سرویس دهی اپراتورهای مختلف در این مرحله بررسی شود.

۵) انتخاب متد مناسب برای اندازه گیری پارامترهای مورد نظر از دیگر مسایل مهم در اجرای یک سیستم پایش لحظه ای است که باید بدقت به ان پرداخته شود. به عنوان مثال متد اندازه گیری برای پارامتری همچون COD از متدهای SAC254 تا متدهای اسپکتروفتومتری UV-Visible و نیز متدهای colorimetric و یا متدهای wet chemical  متفاوت است. هر کدام از این روشها در موقعیتهای مختلف کاربریهای خاص خود را دارند که متناسب با مزایا و معایب خود باید مورد انتخاب قرار بگیرند.

به منظور آشنایی با مشخصات فنی برخی تجهیزات میتوانید به لینکهای زیر مراجعه بفرمایید و در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان شرکت مهندسین بدرآذین بنا تماس حاصل فرمایید.

لازم بذکر میداند که تمامی تجهیزات و سیستمهای ارائه شده توسط شرکت مهندسین بدرآذین بنا مطابق شیوه نامه محیط زیست میباشد. لطفا در صورت نیاز به رعایت شیوه نامه مزبور، کارشناس فروش مرتبط را در جریان این نیاز قرار بدهید.

در لینکهای زیر مشخصات فنی برخی تجهیزات کمپانی گوسیس آلمان ارائه شده است. با مراجعه به سایت کمپانی مدلهای مختلفی از سنسورها و ترانسمیترها را میتوانید مطالعه بفرمایید و در صورت نیاز به سنسور با ویژگی خاص (مثلا جنس بدنه تیتانیومی) یا طرح خاصی برای اندازه گیری پارامتر ویژه ای، کارشناسان شرکت مهندسین بدرآذین بنا در خدمت شما خواهند بود.

مشخصات فنی ترانسمیتر قابل ارتقا مدل بلوباکس R1

مشخصات فنی ترانسمیتر مدل بلوسنس

مشخصات فنی آیزا (UV-Visible) 

سنسور pH و دما 

سنسور هدایت الکتریکی 

سنسور اکسیژن محلول

سنسور ORP

سنسور کدورت

سنسور مواد نفتی

الکترود آمونیوم

خواهشمند است در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی دیگر با این شرکت تماس حاصل فرمایید.