دیتالاگرهای درون چاهی

دیتالاگرهای درون چاهی:

به منظور اندازه گیری تغییرات تراز آب در آبهای زیرزمینی از دیتالاگرهای درون چاهی استفاده میشود. در این دیتالاگرها سنسور فشاری برای اندازه گیری تغییرات فشار ستون آب و هوا در محل قرارگیری سنسور و سنسور دما به منظور تصحیح اثرات دما در اندازه گیری تراز آب طراحی شده است. دیتالاگر مدل Leveline کمپانی Aquaread از جنس تیتانیومی ساخته شده که کاملا ضد زنگ و خوردگی است. در داخل محفظه تیتانیومی دیتالاگر و باتریهای قابل شارژ تعبیه شده است. محفظه تیتانیومی حاوی دیتالاگر و باتری و سنسور دارای درجه حفاظت IP68 میباشد و میتواند در داخل آب براحتی مستغرق شود. دقت اندازه گیری تراز آب در حدود ۰٫۰۵ درصد  محدوده اندازه گیری انتخاب شده است.

دیتالاگر درون چاهی

دیتالاگر درون چاهی (با کلیک روی عکس تصویر واضح را مشاهده فرمایید)

یکی از مهمترین مزیتهای این دیتالاگرهای درون چاهی باتری لیتیومی داخلی آن است که تا ۱۰ سال طول عمر دارد. ویژگی دیگر آن این است که باتری داخلی آن برخ لاف مدلهای مشابه کمپانیهای دیگر قابل تعویض است. در ضمن میتوان در صورت تمایل برای تامین برق موردنیاز دیتالاگر از برق مستقیم ۶ تا ۳۰ ولت بیرونی و یا پانلهای خورشیدی استفاده نمود.

سیستم انتقال اطلاعات آن طوری طراحی شده است که بصورت کاملا پوشیده بتواند برای محافظت در برابر خرابکاریهای معمول استفاده شود. علاوه بر این امکان راه اندازی دیتالاگر ها با کلید راه اندازی سریع وجود دارد. روش کار بدین صورت است که ابتدا تمامی تنظیمات موردنیاز را در داخل این کلید توسط کامپیوتر انجام داده و بعد به محض اینکه این کلید به دیتالاگر متصل شود تنظیمات موردنظر را به داخل دیتالاگر انتقال میدهد. همچینی کلید راه اندازی سریع دارای چراغهای کوچکی است که نشان میدهد که دیتالاگر روشن است یا نه؟ و آیا اندازه گیری انجام میدهد یا نه؟

 

از سوی دیگر میتوان این دیتالاگر ها را با نمایشگر مدل آکوامتر که در مولتی پارامترهای فوق الذکر به مشخصات آن اشاره نمود نصب و راه اندازی نمود. در این روش موقعیت مکانی محل چاه پیزومتر هم میتوان ثبت نمود.

نظر به اینکه بازه زمانی اندازه گیری تغییرات تراز آب در این دیتالاگرهای درون چاهی بسیار پایین است میتوان از آن برای کنترل سطح استاتیکی و دینامیکی در چاه های با پمپ استفاده نمود. در این روش دیتالاگر تغییرات تراز آب زیرزمینی را قبل و بعد از روشن کردن پمپ ثبت و نمایش میدهد و کابران میتوانند براحتی اثرات پمپاژ در سطوح استاتیکی آب زیرزمینی را بررسی نمایند.

 

سیستم انتقال اطلاعات Aquatel:

در این سیستم که یکی از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا میباشد، کاربر تمامی اطلاعات را روی موبایل خود دریافت میکند. با نصب یک اپلیکیشن روی موبایل اطلاعات و نیز پیغامهای خظر از طریق SMS  به کاربر اطلاع داده میشود. آکواتل میتواند برای مولتی پارامترهای کمپانی آکوارد نیز استفاده شود. و  تمامی تنظیمات این مولتی پارامتر و نیز دیتالاگرها توسط موبایل کاربر انجام پذیر میگردد. یکی دیگر از ویژگیهای آکواتل امکان تهیه گزارشهای مختلف و ارسال ان از طریق ایمیل به کاربر است. از سوی دیگر مودم نصب شده در محل با چراغهای مختلف وضعیت ارسال اطلاعات و موارد مختلف سایت را نشان میدهد. بعنوان مثال در محل نصب میتوان وضعیت پوشش سیم کارت خریداری شده کنترل و تایید کرد که آن سیم کارت دارای پوشش GPRS کافی میباشد یا نه؟

دیتالاگر درون چاهی آنلاین

دیتالاگر درون چاهی آنلاین با سرویس Aquatel