اخبار

نصب و راه اندازی دبی سنجهای التراسونیک لوله ای در سازمان آب و برق خوزستان

طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال آب با کیفیت به شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی استان خوزستان (شهرستان های شوش، اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، خرمشهر و آبادان) طراحی شده است.

در این طرح برای اندازه گیری آنلاین دبی آب عبوری از لوله های بزرگ اصلی از دبی سنج مدل Revision کمپانی هیدرو-ویژن آلمان استفاده شده است. تکنولوژی بکار رفته دقیقترین و جدیدترین مدل دبی سنجی با روش ترانزیت تایم که بصورت کلمپ-آن یا کمربندی روی لوله نصب میشود، است.

دبی سنج های نصب شده دارای ۴ سنسور بوده که در قالب دو جفت روی بدنه لوله ها که در همه ایستگاه ها با قطر بالای یک و نیم متر بودند، نصب شده است. داده های اندازه گیری شده سنسورها، توسط ترانسمیتر سریعا پردازش و تحلیل شده در ادامه، نمایش و ذخیره میگردد.

یکی از ویژگیهای جالب ترانسمیترهای بکار رفته در این پروژه، داشتن قابلیت Wifi روی آنها میباشد که بدون نیاز به نرم افزار خاصی، کاربر میتواند داده ها را روی موبایل و بدون هر گونه ارتباط کابلی، متناسب با سطح دسترسی از پیش تعیین شده، مشاهده یا تنظیم کند.

علاوه بر این داده های آنلاین از ایستگاه به مرکز کنترل و فرماندهی سیستم آبرسانی طرح غدیر مخابره میشود. دقت اندازه گیری این دبی سنجهای نوین نیم درصد میباشد.

شماتیکی از طراحی اولیه دبی سنج آنلاین لوله های بزرگ آبرسانی با دو جفت سنسور کلمپ آن
دبی سنج کمربندی برای لوله های بزرگ با داشتن ۴ سنسور میتواند دقت و صحت اندازه گیری بسیار بالا را امکانپذیر کند

در حال حاضر دبی سنجهای ارائه شده توسط شرکت مهندسین بدرآذین بنا در بسیاری از پروژه های صنعت آب و فاضلاب ایران در حال بهره برداری میباشد. در صورت علاقه مندی به دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.